ငိုခ်င္း

10 October 2008

ေက်ာင္းတက္တုန္းက ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ေျပာသံစကားကို အခုထိမွတ္မိေနေသးတယ္။ ေက်ာင္းကား
ေပၚမွာပါ သူ႔သူငယ္ခ်င္းေကာင္ေလးက ကိုဖီအာနန္ကို သိလားလို႔ေမးေတာ့ ဟင့္အင္းတဲ့။ အဲ့ဒီ ေက်ာင္းသူ
ကမရွိဘူးဆိုရင္ေတာင္ ဒုတိယႏွစ္ေလာက္ေတာ့ အနည္းဆုံးေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒီတုန္းက ကုလအတြင္းေရးမွဴး
ခ်ဳပ္က ကိုဖီအာနန္ပါ။ အဲ့ဒါကို မသိဘူးလို႔ေျပာလို႔ ကြ်န္ေတာ္အံ့အားသင့္သြားေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္း
ကေတာ့ ဒီထက္ဆိုးတာေတာင္ရွိတယ္ကြ လို႔အားေပးခဲ့ပါတယ္။ မိန္းကေလးေတြမေျပာနဲ႔ ေယာက်ာၤးေလးေတြ
ထဲမွာေတာင္ သိသင့္သေလာက္ေတာင္ မသိၾကတဲ့ သူေတြအမ်ားႀကီးပဲကြလို႔ေျပာပါတယ္။ မ်က္စိပြင့္ နားပြင့္
ေနရတဲ႔ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား၊ေက်ာင္းသူေလးေတြပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကိုယ့္ကိုကိုယ္
နားလည္ျပည့္၀ေနတယ္ လို႔မခံယူထားပါဘူး။ တစ္ခုခုကို အမွန္အတိုင္းသိလာဖို႔ အတြက္ႀကိဳးစားေနဆဲပါ။

သာမန္ေတြးရင္ေတာ့ ေက်ာင္းစာနဲ႔လည္း မဆိုင္တဲ႔အေၾကာင္းသိရလို႔ေကာ ဘာအေရးလဲ လို႔ေမးခြန္းထုတ္စရာရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီေကာင္မေလးကို ကိုရီးယားမင္းသား၊မင္းသမီး ေတြနဲ႔ သူတို႔ႀကိဳက္တတ္တဲ႔ လူငယ္ အဆိုေတာ္၊မင္းသား ေတြအေၾကာင္းေတာ့ သြားမေမးလိုက္နဲ႔ ကေလးဘ၀ကေန လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အေၾကာင္းေတြ ကရားေရလႊတ္ေျပာျပပါလိမ့္မယ္။

လူငယ္ေတြဟာ ဘာေတြကိုစိတ္၀င္စားေနလဲ၊ ကမ ၻာမွာေကာ ဒီလိုပဲလား။ ဒါမွမဟုတ္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာပဲလား ဆိုတာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ တစ္ခ်ိန္မွာသူကိုယ္တိုင္ ပတ္သတ္လာရမယ့္ ကမ ၻာႀကီးအေၾကာင္းကိုေတာ့ အနည္းအက်ဥ္း သိရမယ္လို႔ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ အျမင္ေျပာရရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေတြက မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ အရင္မ်ိဳးဆက္ေတြလိုမဟုတ္ပဲ တစ္ခုခုနဲ႔အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါကလည္းတျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပိုၿပီးဆိုးဆိုးလာတယ္လို႔ထင္တယ္။

ကြ်န္ေတာ့္ ညီ၀မ္းကြဲေလးတစ္ေယာက္က ဒီႏွစ္မွ ဆယ္တန္းေအာင္တာပါ။ သူေဒါက္တာသန္းထြန္းကို မသိဘူးေျပာပါတယ္။ ကိစၥမရွိဘူး ကြ်န္ေတာ့္မွာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ေရးတဲ့စာအုပ္အနည္းအပါးရွိေတာ့ သူ႔ကိုေပးဖတ္လိုက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းစာအုပ္ ေတြထဲက မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ထြက္လာရရွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္သူ႔ကို နားလည္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သူစာအုပ္ကိုကြ်န္ေတာ့္နားမွာတင္ အျမည္းဖတ္ေတာ့ ေ႔ရွဆုံးမွာ ေဒါက္တာသန္းထြန္း ရဲ႔ အတၳဳပၸတိ ကိုသူစဖတ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္းသူ႔ကို စိတ္၀င္စားလို႔ ဆက္ၾကည့္ေနမိတယ္။ သူက ဆရာႀကီးရဲ႔ ဇာတိကိုႀကည့္ၿပီး ေတာမွာပဲေမြးတာေနာ္လို႔ေျပာပါတယ္။
ေတာမွာေမြးၿပီး ဒီလိုကမ ၻာသိ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးျဖစ္ေနတာကိုလည္း သူအံ့အားသင့္ပုံေပၚတယ္။ ဒီေခတ္မွာက ေတာရြာမေျပာနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးမွာေတာင္ ႀကိဳးစားတိုင္းလည္း မျဖစ္ဘူးဆိုတာကို ကေလးေတြကသေဘာေပါက္ၾကတယ္။

ဒီလိုနဲ႔သူဆက္ဖတ္ေနရင္း တစ္ေနရာအေရာက္မွာ ဆရာႀကီးက ငသိုင္းေခ်ာင္းဖဆပလ ရဲ႔ပထမဆုံးဥကၠဌ ဆိုတာေတြ၊ ၁၉၄၇ မွာ ဗကသ ဥကၠဌ ဆိုတာေတြဖတ္ရင္း အဲ့ဒီစာပုိဒ္ရဲ႔ အဆုံးမွာ ၁၉၄၈ တြင္ လြပ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံေရးကို စြန္႔လႊတ္၍ သမိုင္းႏွင့္ စာေပဘက္ကိုသာ အာရုံစိုက္ခဲ့ဆိုတာကို သူေတြ႔သြားပါတယ္။ ဒီမွာတင္ ကြ်န္ေတာ့္ဘက္ကို လွည့္ၿပီး ႏိုင္ငံေရး လည္းလုပ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ သူ႔ပုံၾကည့္ရတာ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာ ဒီလိုဆရာႀကီးေတြနဲ႔မဆိုင္ဘူး သီးသန္႔လူေတြက ရာဇ၀တ္မူ႔ က်ဴးလြန္ေနတာလို႔ ေျပာခ်င္ပုံရပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ သူ႔ရဲ႕အေတြး၊ သူ႔ရဲ႕အျမင္က ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာအျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္းလို႔စြဲေနပုံရပါတယ္။ သူ႔ေခါင္းထဲကို ဒီအေတြးေတြ၀င္ေနတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ႏိုင္ငံေရး ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လာမလဲဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ေသေသခ်ာခ်ာ မသိပါဘူး ။ အေၾကာင္းကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ႏိုင္ငံေရး ဆိုတဲ႔ စကားကို သုံးႏႈန္းမိရင္ပဲ အျပစ္တစ္ခုေတာ့ လုပ္မိျပန္ၿပီလို႔ ခုထိစိတ္ထဲဆြဲေနေသးလို႔ပါ ခင္ဗ်ာ။

2 ေယာက္ မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္:

Han Thit Nyeim said...

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ `ႏိုင္ငံေရးလုပ္တာ´ နဲ႔ `ႏိုင္ငံအေရးလုပ္တာ´ ဆိုၿပီး ကတ္သီးကတ္သတ္ ခဲြျခားလိုက္မယ္ဗ်ာ။

တားျမစ္ ထားေသာ... said...

ဒါကေခတ္ကို ထင္ဟပ္ျပတဲ့ စာတစ္ပုဒ္လည္းျဖစ္တယ္။

စာေကာင္းေတြအမ်ားၾကီးပဲ။ ဒီေနရာေရာက္ေတာ့ ကြန္မန္႔မေရးမေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္လည္း အျပစ္တစ္ခုခုလုပ္လိုက္သလို ခံစားမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အျပစ္မဟုတ္တာကို အျပစ္လို႔ေျပာေနျပန္ျပီလို႔ ခံစားတတ္ေနတယ္လည္း ထင္တယ္။

ေပ်ာ္ရႊင္အဆင္ေျပပါေစ။

သုခမိန္(E-Journal)