ျမန္မာ၀ီကီကို ကူညီၾကပါစို႔

13 September 2008

ျမန္မာ၀ီကီ ကိုကြ်န္ေတာ္စိတ္၀င္စားေနသည္မွာ ၾကာၿပီ။ ဘေလာ့တစ္ခ်ိဳ႔ မွာလည္းျမန္မာ၀ီကီကို ကူညီၾကပါ
ဟု လင့္ေတြကိုေတြ႔ရသည္။ တကယ္ေတာ့ အဂၤလိပ္ ၀ီကီေပၚလာခ်ိန္မွာစ၍ ျမန္မာစာႏွင့္ ၀ီကီေပၚလာေစရန္
ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ဖူးသည္။ ေနာက္အဂၤလိပ္ ၀ီကီမွ ျမန္မာစာႏွင့္ ၀ီကီကိုခြဲေပးသည္ဟု ၾကား
ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္၀င္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ဘာမွဖတ္လို႔မရ ။ ထားေတာ့ ယူနီကုဒ္ျပႆနာေတြ ဘာေတြကို
ကြ်န္ေတာ္နားမလည္ ဒါေတြက တတ္သိတတ္ကြ်မ္းေသာ လူႀကီးမ်ား ေျဖရွင္းေပးလိမ့္မည္။

ေနာက္ေတာ့ ေဇာ္ဂ်ီေဖာင့္ရွိလ်င္ဖတ္ႏိုင္ေသာ ျမန္မာ၀ီကီေပၚလာသည္။ နာမည္ေပးေရး ကိစၥမ်ားေၾကာင့္
Myanmar Online Encyclopedia (MOE) ဟုေျပာင္းလဲ လုိက္ေၾကာင္းသိရသည္။
ထို MOE တြင္ကြ်န္ေတာ့္ နာမည္ ဖားႀကီးႏွင့္ account တစ္ခုစတင္ယူလိုက္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္ဘာမွ
စမေရးျဖစ္ခဲ့။ ၀ီကီႏွင့္ စိမ္းေသာေၾကာင့္အခ်ိန္စတင္ယူခဲ့ရတာလည္းပါသည္။ ဘာေရးရမွန္း မေတြးမိေသာ
ေၾကာင့္ပ်င္းေနတာလည္းပါသည္။

တစ္ေန႔ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ျမန္မာ၀ီကီထဲ ၀င္၍ စာမ်ားကို၀င္ဖတ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေခါင္းစဥ္မ်ားေအာက္တြင္
ျမန္မာ၀ီကီႏွင့္ မည္သို႔မွမဆိုင္ေသာ စာမ်ားကိုေတြ႔ရသည္။ ဥပမာ-ေဆးေလာကဟာသမ်ားဆိုၿပီး ကြ်န္ေတာ္
တို႔ေရးေနၾကပုံစံမ်ိဳးႏွင့္ ဟာသတစ္ပုဒ္ကိုေတြ႔လိုက္ရသည္။ စြယ္စုံက်မ္းသေဘာႏွင့္ ဘယ္လိုမွမသက္ဆိုင္
ပါ။ ေရးေသာသူသည္ သိ၍ေရးတာလားမသိ၍ ေရးတာလားေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္းမသိပါ။ သို႔ေသာ္ထိုကိစၥ
ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ေျဖရွင္းရန္မွာ အက္ဒမင္မ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္သည္ဟုကြ်န္ေတာ္ထင္ပါသည္။

ေနာက္ျမန္မာ၀ီကီႏွင့္ အဂၤလိပ္၀ီကီတို႔၏ဘာသာစကားအသုံးႃပုပုံကြာျခားျခင္းကိုကြ်န္ေတာ္ေျပာလိုပါသည္။
အဂၤလိပ္ဘာသာက ကမ ၻာသုံးစကားျဖစ္၍ ျမန္မာဘာသာက ျမန္မာျပည္မွာသာ သုံးသည္ဆိုတာကို လူတိုင္း
သိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်က္အလက္ျပည့္စုံမူ႔၌ အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ေရးေသာ ၀ီကီက ပိုမိုျမန္ဆန္စြာ
ျပည့္စုံလာမည္ဆိုတာကို သံသယျဖစ္စရာမလိုေပ။ အေၾကာင္းမွာ သူတို႔ႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ သူတို႔ဘာသာ
စကားျဖင့္သာေရးေသာေၾကာင့္ ပိုမိုလြယ္ကူနီးစပ္ေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ထင္သည္
အင္တာနက္သုံးစြဲသူ၏ ၈၀ % ေလာက္သည္ Myanglinsh ဟုေခၚေသာ ျမန္မာမဟုတ္ အဂၤလိပ္မဟုတ္
ဘာသာျဖင့္ အခ်င္းခ်င္းဆက္သြယ္ေနၾကသည္။ အဂၤလိပ္စကား ကြ်မ္းက်င္ေသာ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႔ကလည္း
ျမန္မာလက္ကြက္ က်င့္ရမွာပ်င္းေနၾက၍ လား၊ ျမန္မာစာကိုအထင္မႀကီး၍လား မသိ အဂၤလိပ္လိုပင္ဆက္
ကစ္ေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ီကီ၏ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္ေသာ လူတိုင္းပါ၀င္ေရးသားႏိုင္ေသာ
စြယ္စုံက်မ္းမွာ အလွမ္းေ၀းေနဆဲ ျဖစ္မည္ဟုထင္သည္။

ထိုအခါ ျမန္မာစာႏွင့္ေရးရာတြင္ မည္သူေတြေလာေလာဆယ္ပါ၀င္သင့္သနည္းဟုေမးစရာ ရွိလာသည္။
ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ကို ေျပာပါမည္ ျမန္မာစာႏွင့္ေရးထားေသာ ဘေလာ့ဂါအားလုံးပါ၀င္သင့္သည္ဟုထင္ပါသည္။
တကယ္ေတာ့ ဘေလာ့ဂါမ်ားသည္ ျမန္မာစာသုံး၍အင္တာနက္အသုံးႃပုေသာလူတန္းစားတြင္ ထိပ္ဆုံး၌ ရွိ
သည္ဟုထင္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘေလာ့ဂါအမ်ားစုမွာလည္း ကိုယ့္ဘေလာ့မွာ ပို႔(စ္)တစ္ပုဒ္ေရးဖို႔ပင္
အခ်ိန္ရၾကသူမ်ား မဟုတ္ၾက။ ၀ါသနာပါလြန္းေသာေၾကာင့္သာ ေရးေနရေသာ္လည္း အားလုံးေက်ာင္းတက္၊
အလုပ္လုပ္ႏွင့္ ကိုယ့္ကိစၥကိုယ္ရွိေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။

ဒီေနရာမွာ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ကို တင္ျပလိုပါသည္။ ဆရာလုပ္သည္ဟုလည္း မထင္မွတ္ၾကေစလိုပါ။
ကြ်န္ေတာ္က ဒီဘေလာ့ဆိုတာကို မေန႔၊တစ္ေန႔ကမွ စတင္ေရးသားသူသာျဖစ္သည္။ ျမန္မာ၀ီကီကို
ကြ်န္ေတာ္၀င္ၾကည့္ေတာ့ ေရးသားရန္လိုအပ္ေနေသာ လိပ္စာမ်ားကိုေတြ႔ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း
ေက်ာက္ေခတ္ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ လက္လွမ္းမီွရာမ်ားစြဲ၍ စတင္ေရးသားလိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ကြ်န္ေတာ္
အားမရ ။ အဂၤလိပ္ ၀ီကီမွလည္း မွီျငမ္းရေသာအခါ အဂၤလိပ္စာ သိပ္မကြ်မ္းက်င္ေသာကြ်န္ေတာ့္ ဘာသာျပန္
မူ႔မ်ားသည္ အဆင္မေျပျဖစ္ေနသည္ဟု ခံစားရသည္။ ပညာရွင္ေတြကပါ မွီျငမ္းကိုးကားဖို႔အထိ ရည္ရြယ္
ထားသည္ဆိုလ်င္ အခ်က္အလက္မ်ားသည္ အႃမဲသစ္ဆန္းေန၍ ျပည့္စုံေသာပမာဏ ရွိရမည္ဟုထင္ပါသည္။
ထုိအခါကြ်န္ေတာ္ဘေလာ့ဂါေတြကို သတိရလာသည္။ ဘေလာ့ဂါသုံးေလးေယာက္အဖြဲ႔ေလးေတြစုေပါင္း၍
ေခါင္းစဥ္တစ္ခုခ်င္းစီ စုေပါင္းေရးသားၾကလ်င္ မည္မွ်ခရီးေရာက္လိမ့္မည္နည္းဟု ကြ်န္ေတာ္ေတြးၾကည့္
သည္။

အဖြဲ႔အခ်င္းခ်င္း ႃပိုင္ဆိုင္၍ ငါ႔တို႔ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ျပည့္စုံေနၿပီ၊မင္းတို႔ေကာဆိုတာမ်ိဳးေလး
ေတြ ျဖစ္လာရင္လည္းေပ်ာ္ရႊင္ဖို႔ေကာင္းမယ္ ထင္သည္။ ဆုလာဒ္အျဖစ္ကေတာ့ ပီတိသာရပါလိမ့္မည္။
ကိစၥရွိမည္မထင္ပါ ထိုအရာသည္မည္သည့္ ေငြေၾကးႏွင့္မွလဲမရေသာ ခံစားခ်က္မ်ိဳးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ေနာက္ထပ္တစ္မ်ိဳးလည္းေတြးမိသည္ တစ္ေလာက tag သည္ tag သည္ဆို၍ ဘေလာ့ဂါမ်ားၾကား
ေပ်ာ္စရာ personal file ေလးေတြပ်႕ံႏွံ႔သြားဖူးသည္။ tag သည္ဆိုေသာ စကား၏ သေဘာကို ကြ်န္ေတာ္
ေသခ်ာနားမလည္ပါ။ သို႔ေသာ္ ယခု MOE အတြက္ကိစၥတြင္လည္း ထိုကဲ့သို႔ သေဘာမ်ိဳးျပန္သုံးလ်င္
ေကာင္းမည္ဟု ကြ်န္ေတာ္စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္သည္။ ဥပမာ- ေဟ့လူ ခင္ဗ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ေရးေနတဲ့
ေရခဲေခတ္ ေခါင္းစဥ္ကိုဆက္ေရးဖို႔ tag လိုက္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေပါ႔။ ဒါလည္း ေပ်ာ္စရာေကာင္းလိမ့္မယ္လို႔
ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါသည္။

ဘေလာ့ဂါေတြဟာ ေျပာၿပီးတဲ့အတိုင္း ကိုယ့္ပို႔(စ္)အတြက္ေတာင္ မနည္းအခ်ိန္ေပးေနရလို႔ ဘယ္အခ်ိန္
MOE အတြက္ေရးရမွာလဲလို႔ ေျပာစရာရွိလာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ဆိုလိုခ်င္တာက ကိုယ့္post အတြက္
သုံး၊ေလးပုဒ္ ေလာက္ေရးၿပီးရင္ MOE အတြက္တစ္ပုဒ္ေလာက္ စဥ္းစားေပးေစခ်င္ပါသည္။
အခ်က္အလက္အတြက္ကလည္း အဂၤလိပ္၀ီကီကို ဘာသာျပန္ၿပီး ကိုးကားလို႔ရပါတယ္လို႔ ဆိုထားေလေတာ့
အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကြ်မ္းက်င္သူေတြအတြက္ဆို ပိုေတာင္အဆင္ေျပႏိုင္သည္။ ေရးသားတဲ့ ေခါင္းစဥ္
ေတြရဲ႔ ဘာသာရပ္ေတြကေတာ့ ကိုယ္လည္းစိတ္၀င္စား၊ ကြ်မ္းလည္းကြ်မ္းက်င္တဲ့ဘာသာရပ္မ်ိဳးဆို
ဖတ္တဲ့သူေတြအတြက္လည္း အရမ္းအက်ိဳးရွိႏိုင္ပါသည္။

ဘေလာ့ဂါေတြ ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာေလးကိုစဥ္းစားေပးၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံ လိုပါသည္။

MOE ဟာအခုမွ စိုက္ပ်ိဳးကာစ သစ္ပင္ေလးပါ ။ သူ႔စီက အရိပ္ရဖို႔ဆို အခ်ိန္မ်ားစြာလိုပါဦးမယ္။ လိုအပ္ခ်က္
ကေတာ့ ေျပာၿပီးတဲ့ အတိုင္းျမန္မာမ်ား ျမန္မာ font ကိုအသုံးမႃပူၾကခ်င္း၊ အင္တာနက္သုံးစြဲသူမ်ားမွာ
လူငယ္မ်ား အမ်ားဆုံးျဖစ္ၾက၍ ပညာရွင္ပိုင္းမွ ပါ၀င္မူ႔အားနည္းေနျခင္း၊ ၀ီကီဆိုသည္ကိုပင္ ေသခ်ာမသိေသး
ေသာလူမ်ား ျမန္မာျပည္အင္တာနက္သုံးစြဲသူမ်ားၾကား၌ မ်ားျပားေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ျမန္မာ font ကိုကြ်မ္းက်င္ျမန္ဆန္စြာရိုက္ႏိုင္ေသာ သူမ်ားမွ ပါ၀င္ရန္လိုအပ္ေနပါသည္။ စာေရး
သားရာတြင္လည္း စြယ္စုံက်မ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စာစကားဆန္စြာ ေရးသားႏိုင္ရန္လိုအပ္သည္။ သို႔ေသာ္
ထိုကဲ့သို႔ေရးသားႏိုင္ရန္လည္း အခက္အခဲရွိသည္ဟု ၀ါရင့္ဘေလာ့ဂါႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္ကေျပာထားသည္။
စကားေျပာပုံစံမ်ိဳးေတြ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေဖ်ာက္၍ စြယ္စုံက်မ္းကို စြယ္စုံက်မ္းႏွင့္တူေအာင္ေရးႏိုင္ရန္
ကြ်န္ေတာ္လည္း က်င့္ရဦးမည္။ မေရးတတ္၊မေရးႏိုင္ေသးလည္းကိစၥေတာ့သိပ္မရွိ၊ နားလည္သူမ်ားက
အဆင့္ဆင့္ ျပင္ဆင္သြားၾကမည္ဟုထင္သည္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြျပည့္စုံမွန္ကန္စြာ
မ်ားျပားလာဖို႔ အဓိကျဖစ္ေနသည္ဟု ယူဆပါသည္။

လမ္းသာလ်င္ လူေတြေလွ်ာက္လာပါလိမ့္မည္။ ေလာေလာဆယ္ကြ်န္ေတာ္တို႔က စတင္ေရးသားေပးရန္သာ
ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ိန္ခ်ိန္ ယူနီကုဒ္ျပႆနာေတြ အဆင္ေျပသြား၍ လူေတြအားလုံးျမန္မာစာ စနစ္ကို သုံးလာ
ေသာအခါတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေရးသားထားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္ပညာေရးအတြက္
အေထာက္အကူျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ယုံၾကည္ထားပါသည္။

MOE ကဲ့သို႔ေသာ online encyclopedia တြင္ပါ၀င္ေရးသားျခင္းသည္ သမိုင္းတစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ပါ၀င္
ေရးသားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားပါသည္။ အင္တာနက္ဆိုေသာ လူထုကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ႏိုင္သည့္ media
သည္ေပၚေပါက္သည္မွာ မၾကာေသးျဖစ္၍ ေျမျပင္ေပၚမွေရွးရိုးစြဲ သူမ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို အျမင္မၾကည္
ၾကေသးဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္သည္။ သူတို႔ထင္သလိုကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ ေပၚခ်င္တိုင္းေပၚလာေသာ
အေလအလြင့္မ်ားမဟုတ္ေၾကာင္းသက္ေသျပခ်ိန္တန္ၿပီ ဟုကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္ပါသည္။

ဘာေၾကာင့္အခ်ိန္ဆြဲေနရပါသလဲခင္ဗ်ာ။ အခုစာဖတ္ေနတဲ့ ခင္ဗ်ားဟာ ျမန္မာစာ ကိုေရးသားဖို႔စိတ္၀င္စား
ေနသူတစ္ေယာက္ပါလား။ ဒါမွမဟုတ္ျမန္မာစာကို ကြန္ႃပူတာေပၚမွာေရးသားတတ္သူတစ္ေယာက္ပါလား။
ကြ်န္ေတာ့္တို႔ရဲ႔ အနာဂတ္အတြက္၊ေနာက္လာမယ့္ မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ MOE ပ်ိဳးေထာင္ပြဲေလးမွာပါ၀င္ဖို႔
ကြ်န္ေတာ္ဖိတ္ေခၚလိုက္ပါရေစ။

ဘေလာ႔ဂါတစ္ေယာက္ဆိုလ်င္ေတာ့ အခုခင္ဗ်ားကိုကြ်န္ေတာ္ tag လိုက္ပါၿပီ။ လိုအပ္ေနေသာလိပ္စာမ်ားကို
အျမန္ေရးေပးၾကပါလို႔ အားလုံးကိုေတာင္းဆိုလိုက္ရပါေတာ့သည္။

11 ေယာက္ မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္:

Han Thit Nyeim said...

ေရးမယ္ဗ်ိဳ႕... အားတက္သြားၿပီ

Han Thit Nyeim said...

ေရးတတ္တဲ့သူေတြ ဥပမာ ကိုသင္ကာတို႔လို လူေတြက စာတစ္ေၾကာင္းတည္းကိုပဲ... စြယ္စံုက်မ္းဆိုရင္ ဒီလို၊ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေရးရင္ဒီလို စသျဖင့္ နမူနာေလးေတြ လုပ္ျပရင္ေတာ့ သိပ္ေကာင္းမယ္လို႔ ထင္တယ္။ တခ်ိဳ႕က စာေရးတတ္ေပမယ့္ ဘယ္လိုမ်ိဳးအေရးအသားဟာ စြယ္စံုက်မ္းလိုမ်ိဳး၊ ဘယ္လိုမ်ိဳးက သာမန္အေရးအသားမ်ိဳး ဆိုတာ ခဲြျခားမသိေတာ့ မေရးၾကဘူးျဖစ္ေနတာ လို႔ထင္တယ္။

burmese said...

ဒီပို႔စ္ေလးအတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ကိုေတ

ko globel said...

ကၽြန္ေတာ္အထင္ေတာ့စြယ္စံုက်မ္းဆိုတာမ်ိဳးဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ေလးအခ်ိန္ယူရတယ္လို ့ထင္တာပဲ ဒီေလာက္ျဖစ္လာတာကိုပဲ အေတာ္ဟုတ္ေနၿပီ အျခားႏိုင္ငံ ေတြမွာက အကူအညီေပးမယ့္သူေတြက မ်ားသား ကၽြန္ေတာ္တို ့ဆီမွာက ဖုတ္လိႈက္ဖုတ္လႈိက္ နဲ ့၀ီကီအက္ဒမင္တို ့မနည္း႐ံုးကန္ေနရသလိုပဲ ကိုဖားႀကီး ေျပာျပတာေတြကလည္း အားတက္စရာ ေတြပါ စြယ္စံုက်မ္းဆိုတာ အတည္အခန္ ့ေရးရတာ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္လုပ္လို ့မရဘူးေလ ဂလိုဘယ္ေတာင္မေရးတက္ေသးဘူး က်ိဳးစားေနတုန္း

ေရႊျပည္သူ (ShwePyiThu) said...

ေသခ်ာေတြးၿပီး ေသခ်ာေရးထားတဲ့ ဒီပို႔စ္က တကယ္တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ ျမန္မာ၀ီကီ ဒီေလာက္အထိ အေကာင္အထည္ ေပၚလာတာဟာ တကယ္ကို ၀မ္းသာစရာပါ။ ဦးစီးဦးေဆာင္လုပ္ခဲ့သူေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရပါတယ္။ ကိုဟန္သစ္ျငိမ္ ေျပာသြားသလိုပဲ ဒီပို႔စ္က ေရးမယ့္သူေတြကိုလည္း အားတက္ေစပါတယ္။

ေက.တီ.အမ္ said...

တကယ္လို႔ေရးၿပီဆိုလည္း ၾကားဖူးနား၀၊ မေသခ်ာ မေရရာတာေတြ လုပ္လို႔မရေတာ့ဘူး ...
အေရးအသားေတြမွာလည္း တအားစကားေျပာလာမယ္ ...
အေၾကာင္းတစ္ခုကို သိခ်င္လို႔၀င္ၾကည့္တဲ့သူအတြက္လည္း ... စမ္းတ၀ါး၀ါးမဟုတ္ပဲ ... အေျဖအတိအက်မ်ိဳးလည္းျဖစ္ရဦးမယ္....
တကယ္မလြယ္ပါဘူးဗ်ာ... ဦးစီးဦးေဆာင္သူေတြ ... ေရးသားသူေတြကို ... ေက်းဇူးတင္ေလးစားပါတယ္
ဒီပို႔စ္အတြက္လည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ

Anonymous said...

ကိုဖားၾကီးေရ က်ေနာ္လာဖတ္ပါတယ္။ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ျမန္မာ၀ီကီဆိုတာ ဘာမွန္းမသိ။ နဂိုတည္းကမွ အသိကလည္းမရွိ စာကလဲ မေရးတတ္ပဲ ေပါက္တတ္ကရေေတြေရးေနတာဆိုေတာ့ သူမ်ား ေရးတဲ့စာေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္လိုက္ဖတ္တတ္ပါတယ္။ ေတြ႕ပါတယ္ တျခားလူေတြဆီမွာ ျမန္မာ၀ီကီကို ကူညီပါဆိုတာ။ တကယ္လို႕ျမန္မာ့စြယ္စံုက်မ္းဆိုရင္ စာအုပ္ေတြကို ကူးထည့္ရင္ေကာ။ က်ေနာ္ဆိုလိုတာက စြယ္စံုက်မ္း အေဟာင္းေတြဆီကေနပါ။ က်ေနာ္ ငယ္တုန္းကေတာ့ ဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္။ ျမန္မာ၀ီၤီကီ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းပါတယ္။ အမ်ားနဲ႕ေဆာက္ၾကမယ္ဆုိရင္ ပိုျပီးေတာ့ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ စာေရးသူဟာ စာဖတ္သူေတြဆီ အသိဥာဏ္အမွားေတြ အေတြးအမွားေတြ မေပးမိဖို႕တာ၀န္ရွိပါတယ္။ အဲဒီတာ၀န္က စြယ္စံုက်မ္းလို အရာမ်ိဳးမွာပိုျပီးလိုအပ္ပါတယ္။ လက္တမ္းေရးတာထက္စာရင္ စနစ္တက်ျပဳစုျပီးေရးသင့္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ အခ်ိန္ေပးေကာင္းေပးရပါလိမ့္မယ္။ မဆုတ္မနစ္ၾကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ၀ီကီေအာင္ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ စိတ္ထားေကာင္းရင္ ကံေကာင္းပါမယ္ဗ်ာ.......

ေလးစားစြာျဖင့္

Okisan said...

ေဝဖန္တာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ျပန္ၾကားခ်က္မ်ားကုိ ဝီကီမွာ ဖားႀကီး ၏ေျပာရန္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ဖက္ရွဴပါ။ ေလးစားစြာျဖင္ -

http://wikimyanmar.org/wiki/index.php?title=User_talk:Phargyi

မင္းက်န္စစ္။ said...

က်ေနာ္လဲ အဲလိုအေရးအသားေတြေတြ႔မိလို႔ ေရးျဖစ္ေသးတယ္ဗ် ျမန္မာဝီကီကို ညႊန္းရင္းနဲ႔ ။ ခုလို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရးလာၾကလို႔ အေရးအသားေတြ ျပင္သြားၾကရင္ ဝမ္းသာစရာေပ့ါဗ်ာ။

mm thinker said...

ေဆြးေႏြးထားတာ စိတ္ဝင္စားစရာပါပဲ။

က်ေနာ္ ဝီကီမွာ ေျပာခဲ့သလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ ဝီကီသူၾကီးက နည္းျပီး ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းစရာေတြက မ်ားေနတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ေႏွာက္ယွက္မႈေတြကလည္း ရွိတယ္။

တခ်ိဳ႕ဟာေတြက က်ေနာ္တို႔က သိေနေသာ္လည္း မဆိုးရြားဘူး၊ မထိခိုက္ဘူးဆိုရင္ လႊတ္ထားလိုက္တယ္။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ဝင္တစားလာေရးသူကို စိတ္ပ်က္မသြားေစခ်င္လို႔ဗ်။

တကူးတက လာေရးတယ္ဆိုရင္ပဲ ဝမ္းသာရျပီ။

ကိုဖားၾကီးေဆြးေႏြးသြားသလို အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို Tag သေဘာနဲ႔ Push လုပ္ေပးသြားရင္လည္း စာေတြ ထြက္လာႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ေဇာ္ဂ်ီေဖာင့္နဲ႔ လုပ္ထားတဲ့အတြက္ အားလံုးအဆင္ေျပႏိုင္ပါတယ္။

ဝီကီထဲမွာ ေျပာထားသလိုပဲ “က်ေနာ္တို႔ သမိုင္းတစ္ခုကို ပါဝင္ေရးသားေနတယ္”လို႔ သေဘာပိုက္မိဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္ဗ်ာ။

ဝီကီအေၾကာင္းေဆြးေႏြးေပးတာ ေက်းဇူးပါပဲ။

သင္ကာ

ဗီလိန္ said...

ကဲ...ဒါဆို တစ္ခုခုစလိုက္ၾကရေအာင္ဗ်ာ။